wtorek, 2 maja 2017

Kwieciste motywy na ścianach

Kwieciste wzory od zawsze wydawały mi się staroświeckie, kojarzyły ze wsią i z babciami... Nigdy nie byłam do nich przekonana... Kiedy już z ponad dekadę lat temu, kwieciste wzory zaczęły pojawiać się ponownie częściej w przemyśle odzieżowym, znacząco ich unikałam. Dodatkowo przekonała mnie do tego jedna z bliskich osób oznajmiając: "kwiaty zawsze będą takie babcine"... No cóż, może przez to, że wiek już inny... w końcu zaczynam na nie patrzeć inaczej. Choć babcią zostanę może za jakiś 20 lat, zaczynam szaleć na punkcie kwiecistych form...

źródło


Od dłuższego czasu geometryczne wzory we wnętrzach zostały odrzucone przez moje oko, bo jakoś ledwo je zauważam. Kwiaty we wnętrzach, nie muszą być sielskie, ani romantyczne, ale mogą być nowoczesne i oryginalne. Kwiaty potrafią nadać charakteru, elegancji i nutki bajkowej aury. Nie jest łatwo uzyskać taki efekt, bo kwiaty potrafią być różnokolorowe i pstrokate. Mają różne finezyjne kształty, a także mogą pochodzić z rożnych stron świata, co będzie wprowadzać do domu całkiem odmienny klimat. Trzeba być ostrożnym w ich dobieraniu.
  • Białe lub czarne tło w połączeniu z wielkim kwieciem nadaje elegancji i przepychu. 
  • Mniejsze ukwiecenie wprowadza nastrój "starej babcinej ściany", ale nadal dobrze to wygląda. 
  • Kiedy roślinność jest bardziej kolorowa, ale wciąż ograniczona do około 3 barw, wprowadza nastrój romantyczności, delikatności, kobiecości. 
  • Bardzo kolorowe motywy nadają wnętrzu wiosny, są nieco pstrokate, ale dobrane odpowiednio do wnętrza wprowadzą w nie więcej życia.


źródło

źródło
źródło


źródło
źródło

źródło

źródło
źródło


A co Wy uważacie o kwiecistym nastroju w aranżacjach wnętrz?
Sprawdzi się na dłużej, czy szybko się znudzi?
A może lepiej się prezentują drobne sielskie łączki?


Miłego dnia
Patrycja

19 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się takie motywy ścian. Na pewno nie na wszystkich ścianach w jednym wnętrzu. Ale jako element na jednej ścianie wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci, że te kwiecisty motywy bardzo przypadły mi do gustu :) Podobają mi się wszystkie i jak najbardziej widziałabym je u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super inspiracje. Ja właśnie parę dni temu zamówiłam kwiecistą tapetę i już się nie mogę doczekać aż znajdzie się na mojej ścianie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają super, choć jeśli miałabym wybierać, to były by u mnie tylko w jednym pomieszczeniu. W całym domu, to już bym nie uniosła tego kwiecistego akcentu;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem... niby ładne na zdjęciach, ale czy dobrze czuła bym się w takim wnętrzu? Gdybym miała zaryzykować, to na początek zdecydowała bym się na jedną ścianę w jednym pomieszczeniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiam czy bym "wytrzymała". Podobają mi się, ale to odważne posunięcie :) Z resztą teraz odważne wnętrza jak najbardziej będą się podobać, a tylko Ci odważni będą takie mieć... hehe :)

      Usuń
  6. Bardzo podobają mi się takie motywy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę ciekawy efekt można uzyskać :)
    Uściski gorące.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym sobie takich kwiatów na ścianie nie sprawiła,a le muszę przyznać, że niektóre motywy są bardzo ciekawe :) Szczególnie te do połowy ściany - jak prawdziwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nic tak nie zmieni wyglądu wnętrza jak właśnie kwiaty, rośliny :-) Moda na scandi chyba już minęła, choć nie można raczej powiedzieć, że totalnie obrzydła. Scandi też jest piękne, ale teraz ludzie chętnie sięgają po oryginalne pomysły, stare meble, boho, rośliny, renowacje. Pozdrowionka! :-)
    W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się tak wydaje, ale wielu domach nadal pozostanie scandi... dogonią to później ;)

      Usuń
  10. Mi się podobają te romantyczne subtelne kwiaty na bieli np 2 gie zdjęcie :)
    Wcale bym się nie obraziła jakbym miała takie na ścianie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi bardzo się podobają dziecięce pokoje w takim radosnym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U dzieci w pokoju zawsze jest radośnie :) Jakoś mi się wydaje, że to często najlepsze miejsce w domu...

      Usuń
  12. druga inspiracja powala ;) też o tym myślę w pokoju córeczki, zobaczymy za jakiś czas... czy zaakceptuje mój pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może działaj tera póki niewiele może zadecydować, potem będzie chciała pewnie coś z kreskówek... :D

      Usuń
  13. Lubię tapety w kwiaty i te w stylu vintage i te botaniczne. Cały czas są modne i raczej szybko nie wyjdą z mody. U siebie w kuchni mam tapetę w kwiaty w stylu art deco.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  14. powiem szczerze, że po przeczytaniu nagłówka miałam sceptyczne nastawienie bo kwiatowe elementy to nie mój klimat, ALE po obejrzeniu zdjęć zmieniłam zdanie - cudnie to wygląda!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...