piątek, 17 lutego 2017

19 rzeczy, które podnoszą wartość wnętrza domu

Czy czasem nie marzy nam się mieszkać jak w pałacach? Oto kilkanaście rzeczy, które odpowiednio zastosowane i dobrane zmienią charakter wnętrzarski każdego domu podnosząc jego wartość.





1. Żyrandole.

2. Oświetlenie nie tylko sufitowe, czyli dodatkowe lampy.

3. Kominek w salonie.

4. Marmur w kuchni i w łazience.

5. Grube ciężkie zasłony do podłogi.

6. Dywany.

7. Złote dodatki.

8. Ciemna kolorystka mebli bądź ścian.

9. Obrazy i lustra w rzeźbionych ramach lub cienkich prostych obramówkach.

10. Motywy roślinne - głównie róże i tropiki.

11. Szprosy w oknach.

12. Sztukateria na ścianach i sufitach.

13. Unikatowe przedmioty - unikanie przedmiotów z sieciówek.

14. Kryształy jako dekoracje lub jako elementy poszczególnych przedmiotów (np. oświetlenia).

15. Egzotyczne owoce i zwierzęta.

16. Pikowane meble miękkie.

17. Welurowe tekstylia lub obicia.

18. Wysoko umiejscowione sufity.

19. Unikanie tandetnych, plastikowych i tanich przedmiotów.



Punkty wypisane są w kolejności przypadkowej. W zależności od stopnia, w jakim chcemy podnieść wartość wnętrza stosujemy tylko kilka z powyższych punktów. Na przykład ciemna ściana i żyrandol oraz dodanie jakiegoś ciekawego lustra już mogą wystarczająco pomóc. Jednak pamiętajmy, by zachować równowagę. Tanie ramki na ścianach nie będą pasowały do bogato wyglądającego żyrandola, dlatego główną zasadą jest punkt numer 19 - unikanie tandetnych, plastikowych i tanich przedmiotów.



Poniżej przedstawiam Wam moją własną grafikę, jako przykład. Zaczęłam od pokoju, może nieco pustego, ale zasłony są, abażur wisi i jakaś dekoracja na ścianie także jest, a nawet pojawia się roślina, która nadaje wnętrzu więcej życia. Jakie nastąpiły zmiany? Zasłony, były zbyt krótkie, więc wymienione zostały na długie do ziemi. Najzwyklejszy abażur został zastąpiony żyrandolem, a obrazki nad sofą, dwiema większymi ramami. Do wnętrza dorzuciłam dywan, lustro i dodatkowe oświetlenie, w postaci lampy stojącej i dwóch bocznych na komodzie. Wnętrze zmieniło się także poprzez dodatnie podsufitowo sztukaterii oraz dodaniu poduch na sofę. Kolorystyka jest tutaj przypadkowa, i wykonując ją, nie pomyślałam, by wykorzystać tutaj jeden ciekawy trik, o którym pisałam  tutaj, by nadać wnętrzu większej spójności.









A poniżej kilka inspiracji.

źródło
 
źródło


źródło
źródło




Jakie Wy macie odczucie co do bogato prezentujących się wnętrz? 
Lubicie takie czy raczej unikacie?
Przyznaję, że ciężko jest mi samej sobie wyobrazić codzienne życie w takim wnętrzu, czy nawet bałagan przy dzieciakach. Jednak kilka luksusowych dodatków... - skusicie się?



Miłego dnia,
Patrycja







33 komentarze:

  1. Ciekawy artykuł. Na Twojej grafice, znalazły się niemal wszystkie elementy z listy, które są najtańsze i jednocześnie najskuteczniejsze w nadawaniu głębszego charakteru wnętrzom, czyli zasłony, o których wpisałaś, lampy, elegancki żyrandol i stylowe lustro. Już z tymi elementami każde wnętrze będzie prezentowało się dużo bardziej dostojnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna czy są najtańsze... można je znaleźć z przeróżnych cenach, od tanich do bardzo drogich ;) Dziękuję.

      Usuń
  2. Niesamowite inspiracje :)
    Mi marzy się domek w górach, z kominkiem, duzymi oknami i długim tarasem :) Do tego jakieś ładne zasłony i puszysty dywanik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu Juz sobie wyobrażam, siedzisz na wygodnej kanapie a za oknem cudne widoki :)

      Usuń
  3. Ciekawy artykuł i fajny rysunek;-)Ja osobiście nie lubię ciężkich zasłon, raczej lekkie rozwiązania. Zwyczajnie się duszę wtedy... Za super wypaśnymi żyrandolami też nie przepadam (no chyba, że to jakaś piękna kamienica)... Ale za to kocham tekstylia różnej maści, wygrzebane rzeczy i znalezione, przerobione (nie z sieciówek) i rośliny...Plus fajne obrazki, plakaty też mają u mnie swoje miejsce;)Jakieś lustra nad komodą czy coś - mimo że podobają mi się te rozwiązania w innych mieszkaniach czy domach, to ja jakoś u siebie tego nie widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężkie nie muszą być, ale do ziemi już mogą i już tego jest jakiś efekt :) Wiem, że u Ciebie w domu jest bardzo elegancko. Zapamiętałam ramę od lustra i wiele nietuzinkowych przedmiotów, które mają na to decydujący wpływ - tyle wystarczy ;)

      Usuń
  4. Ciekawe uwagi. Wezmę je sobie do serca przy urządzaniu własnego mieszkania:)
    Piękne wnętrza pokazujesz na zdjęciach. Szczególnie dwa pierwsze przypadły mi do gustu. Ale czy dobrze bym się w nich czuła? To już inna sprawa.
    Pięknie rysujesz..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samopoczucie w takich wnętrzach to druga strona medalu. Ja osobiście siebie nie widzę w tych aranżacjach, ze względu na mój wieczny bałagan na biurku i zabawki wszechobecne w każdym kącie mieszkania :)

      Usuń
  5. Wezmę pod uwagę Twoje rady :) teraz mam ciężki czas meblowania pokoju :D i nie wiem jak sobie z tym poradzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie ten styl totalnie nie pasuje, ale jest coś co mi się bardzo podoba a mianowicie stojące lampy. Po prostu cudo, urzeka mnie to za każdym razem jak gdzieś widzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oświetlenie jest często biżuterią domów :)

      Usuń
  7. Kominek mi się marzy, ale u nas chyba będzie to niewykonalne... ech ;) Ale o dostawieniu jakiś lampek myślę od dawna :) I punkt 19 - u nas to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się do punktu 19 często zapominam... ups ;)

      Usuń
  8. Jak dla mnie wnętrze musi mieć dusze Czasem ludzie maja pieniądze a nie maja gustu a ich mieszkania gryza się w dodatkach sa zimne i sztuczne Nie będę mowic ze brzydkie bo o gustach się nie dyskutuje ale .... mysle ze przy odrobinie smaku te 19 pozycji wspomogą nasze puste sciany i podłogi a wnętrze zacznie z nami wspolpracowac Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nie mają gustu, a może mają po prostu inny, tak jak piszesz, o gustach się nie dyskutuje, myślę, że najważniejsze to dobrze się czuć we własnym domu. Jedyne do czego bym się mogła przyczepić to zagracanie przestrzeni... czy można w takiej czuć się dobrze?

      Usuń
    2. Oj nieee Nie znosze zagraconej przestrzeni Moja mama była taki chomik i miała wszystkiego pelno Ja zupełnie odwrotnie Nie jestem fanka mieszkan typu sterylne laboratorium ale im mniej tym lepiej No może z malym tweestem czegos szalonego miłego i przyjemnego dla oka Pozdrawiam

      Usuń
  9. Inspiracje super, jednak ograniczony metraż... często ogranicza. Marzą mi się np. ciężkie zasłony, ale wiem, że i tak mam ciemno w mieszkaniu, a przestrzeni mało... Rekompensuję sobie wszystkie braki tysiącami książek i dużą ilością kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli zasłony będą wykonane z delikatnego materiału i w jasnych barwach to nie powinno się nic stać, oczywiście całość też powinna się jakoś zgrać. Okna bez zasłon również wyglądają dobrze, dodają przestrzeni, choć ujmują wnętrzom intymności.

      Usuń
  10. Bardzo ciekawe :) Może kiedyś i u mnie zapanuje ład, porządek i odrobina elegancji ;)
    Bo póki co, to wszędzie rozrzucone zabawki, pokolorowane kredkami ściany itd ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. mi sie takie wystroje za bardzo nie podobają, wole wiejski i sielski widok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne by znać swój cel i dążyć do niego :)

      Usuń
  12. Ładne szkice:) Rzeczywiście takie wnętrza prezentują się bardzo dostojnie i "bogato". Ja jednak lepiej się czuję we wnętrzach bardziej prostych, trochę nawet minimalistycznych, naturalnych. Może to też zależy od rodzaju wnętrza, bo jeśli jest to maleńkie mieszkanie to im mniej tym lepiej. Natomiast jeśli powierzchnia jest duża, to wtedy można poszaleć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z małego wnętrza także można zrobić takie bardziej dostojne - wystarczy odpowiednio zaaranżować ściany :) W dużych fakt - można szaleć, ale łatwo tez aż przesadzić ;)

      Usuń
  13. Kilka rzeczy mam.
    Ale mam wielką ochotę na lustra na ścianę w salonie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje lustro w salonie daleko odbiega od elegancji ;) Za to lustro w łazience jest genialne (tak skromnie ;) )

      Usuń
  14. Nie przepadam za bogatym designem, wolę surowość, minimalizm i prostotę, ale o gustach się nie powinno rozmawiać.
    Twój projekt jest bardzo ciekawy, spróbuję zrobić dla siebie taką grafikę przy najbliższej przeprowadzce, z pewnością ułatwi mi aranżację wnętrz a nie ciągłe przestawianie.

    OdpowiedzUsuń
  15. hej! chciałam odpowiedzieć na Twój komentarz u mnie. sorry za długą zwłokę, mam urwanie głowy z karnawałem na Malcie :D
    nie, absolutnie się nie narzucasz ze swoimi tekstami, piszesz ciekawie i na temat :D ja raczej miałam na myśli ludzi, którzy piszą tak, że potem czujesz się zobowiązana do postępowania w sposób przez nich opisany (np. zawieś długie zasłony!). a ja po Twoich wpisach czuję się zainspirowana (super odręczne rysunki, lubię to) i z uśmiechem przypominam sobie, że sama bardzo interesuję się wnętrzami :D swoją drogą, faktycznie trafnie wymieniłaś sposoby na podniesienie wnętrza domu. większości z nich nie zastosowałabym u siebie (mam słabość do prostoty), ale projektowanie to co innego! :D kumulacja moich faworytów to punkty 10-15 ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne grafiki zmieniającego się salonu! Co do pałacowych wnętrz bardzo je lubię oglądać :))) ale na codzień chyba źle czułabym się w takich przestrzeniach...Natomiast unikatowe dodatki, długie zasłony, poduchy, lampy, lustra, obrazy - zdecydowanie tak, ale szprosy w oknach zdecydowanie nie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy i wartościowy wpis, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...